mandag 3. desember 2012

Nordlands Juleøl. 3 Desember

Nordlands Juleøl

Ringnes Bryggerier, Norge. ABV:4,5%



"Juleølet fra Nord Norge har en unik smak og lang tradisjon bak seg. Nordlands Juleøl har en mørk og fyldig karakter, en god sødme og en balansert fruktighet og bitterhet. Ølet passer utmerket til nordnorsk julemat og på kalde nordnorske vinterkvelder. God jul!"

Det nedlagte Nordlandsbryggeriet kan du lese om her, og selv om jeg synes teksten på boksen kan ta med enhver bakom lyset en tur, skal jeg ikke henge meg veldig opp i hva man kaller hva som brygges hvor av hvilket bryggeri osv...det kan de drive med på denne siden.


Dette ølet har jeg utrolig nok ikke testet før og jeg fikk faktisk litt forhåpninger når jeg åpnet boksen, dette luktet absolutt klassisk juleøl, fin farge hadde den også, men der stoppet det. Veldig lite smak. Virker nesten utvannet. Sannsynligvis vil denne egne seg godt som en leskende iskald tørsteslukker men jeg sitter igjen med en liten bismak av at ikke bare blir jeg forsøkt lurt av navnet på ølet.... Utseende og lukten bløffer også. 14.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar