søndag 16. desember 2012

Aass Juleøl. 16 Desember

Aass Juleøl

Aass Bryggeri, Norge. ABV: 4,7%

"Så går vi rundt med en halv juleøl
skikkelig øl, ikke no' søl -
Navner er Aass og derunder en krøll,
tidlig en mandag morgen.
osv. osv."

En vis person sa engang at enhver by med respekt for seg selv bør ha et fotballag i tippeligaen og et bryggeri. Drammen har Godset samt to flotte bryggerier, Haandbryggeriet og Aass, Norges eldste bryggeri.

Personlig mener jeg at Aass har både Norges beste Bayer og Norges beste Bokkøl.

De som kjenner meg vet at jeg er Drammenspatriot, men jeg skal forsøke å ikke la dette farge dømmekraften min for mye, men det kan nok forekomme et snev av mørkeblått her.



Ikke engang en ekstremt partisk Solbukk klarer å trekke dette ølet opp til noe mer enn "nok en butikkøl". Absolutt drikkbart, og helt sikkert greit til julemat men det er noe upersonlig over det hele. Ikke et øl som skiller seg ut i mengden  17.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar