onsdag 12. desember 2012

Frydenlund Juleøl. 12 Desember

Frydenlund Juleøl

Ringnes Bryggerier, Norge. ABV:4,5%

"Frydelund juleøl er et klassisk juleøl med rund sødme, lett fruktighet og en avdempet bitterhet. Frydenlunds karakteristiske smak er videreført til dette mørke, smaksrike ølet, som passer perfekt til Norsk julemat."

"Åååå julenisse -send meg en regnfrakk uten huller i! Send meg en enkrones kulepenn full av blekk og et skrujern jeg kan reparere litt på verden med!"

Dette er Arild Nyquist's dikt som preger boksen til årets Frydenlund juleøl. Nyquist var visstnok Frydenlund-tilhenger, og lanseringen av boksen kan du lese om her.
Nyquist finner du mer om her, og det nedlagte Frydenlund Bryggeriet kan du lese om på denne linken.

Dagens kalenderøl sammen med den fantastiske
jule-progskiva: Sounds Like Christmas med
December People som du bør lese mer om her.

Idag smaker alt godt! Det å kjøre en kampanje på koteletter til 25,- pr.kg. er ren og skjær sadisme både for kunder og ansatte. Uansett skal jeg forsøke å ikke la meg påvirke av dagsform i anmeldelsen. Så here we go.....

Og der var vi tilbake i intetsigende-land igjen gitt..... Dette er typisk masseprodusert butikkøl som det går en hel haug av på dusinet. Var et øyeblikk på nippet til å gi den over middels score, men det er nok bare gleden over en øl på en dag som dette som snakker. 15.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar