torsdag 13. desember 2012

Grans Juleøl. 13 Desember

Grans Juleøl

Grans Bryggeri, Norge. ABV:4,7%

"Da vi var små bodde Bestemor og Bestefar på bryggeriet som du ser på boksen. Leiligheten lå midt mellom ølkjelene i underetasjen og maltloftet i etasjen over. Det var hjertet til bryggeriet, og den kjente lukten av malt og humle satt i veggene. En dag i året ble denne duften byttet ut med noe som luktet nesten like godt, nemlig ribbe og surkål. Da feiret vi jul på bryggeriet. Leiligheten er borte for lengst, men stemningen derfra har vi lagret i juleølet vårt: Raust, fyldig og smaksrikt, skapt for god mat og godt selskap."

Grans Bryggeri sine produkter er vel noe som er velkjent for alle Hønefossinger over en viss alder, først i Karlsengården og deretter i Asbjørnsensgate. Husker godt Lagerøl, Løwenbräu, Premium og studietidsfavoritten: Spesial!

Nå for tiden selges Grans' produkter på Bunnpris og hos Rema, som forøvrig eier halvparten av bryggeriet. Mer om Grans finner du her og dersom du er veldig interessert i Rema, trur jeg denne siden passer for deg....

Må innrømme at jeg har testet dette ølet tidligere og blitt såpass misfornøyd at jeg idag har en Ægir Julebrygg stående som en slags stand in dersom Grans Juleøl holder status quo fra tidligere erfaring.

Da var fleskerullen gjort også!

For å yte dette ølet full rettferdighet er det bare en ting å gjøre, hell det ut så fort som mulig.
Dette er helt på grensa av hva man kan selge synes jeg....sur lukt, metallisk smak, ser veldig tynn ut i glasset. Tror jeg med hånda på hjertet kan si at dette er det semreste butikkølet jeg har drukket. 8.
Vi kvitter oss rolig med faenskapet og går for vikarølet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar