tirsdag 1. desember 2015

Santa Paws. 1 Desember

Brewdog, Skottland. ABV: 4,5%
Kjøpt hos: Meny Union Brygge, Drammen.

"Santa Paws is a 4.5% decadent scotch ale brewed with Scottish heather honey; a robust malty beer packed with ­flavour and at a strength you can drink all (Christmas) day long.
This baby scotch ale is perfect with Christmas pudding or whilst playing Pictionary with your gran. This is our antidote to the chaos of the upcoming festive season. Raise a glass of this Christmas beer, share it with friends, family and strangers, and sit back and enjoy the view as the world descends into a fairy light fuelled frenzy."


Har drukket dette ølet før minnes jeg (påsken 2014) uten at jeg kan si at jeg bet meg spesielt merke i brygget den gang, men nå er det "kalender-time" og alle sanser er spisset.
Ølet bærer preg av å være noe nedvannet, noe man særlig merker dersom serveringstemperturen er for lav, men etter at ølet har fått stå en stund i romtemperatur begynner det å åpne seg. Så absolutt ingen lettvekter på smak, men med en alkoholprosent som gjør at man kan helle innpå ettpar glass uten  å få (juletre)fot. Meget godt butikkøl, anbefales! 21.


Nora Brockstedt - Hos Fru Enebær På Torget. Jeg hadde opprinnelig ikke tenkt å ta med noe musikk fra "Skomakergata" i år, men siden Nora "Fru Enebær" Brockstedt satte fra seg salgsboden for godt for en snau måned siden er det nok likevel på plass med ett lite gjenhør. Ikke bare av nostalgiske grunner, men også som en liten hyllest til Nora. Med det samme vi nevner dama kan jeg også anbefale juleskiva "Christmas Songs" fra 2005 der Nora jazzer ivei så ribbefettet skvetter. Spotify-link her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar