onsdag 23. desember 2015

Julekveld. 23 Desember

Nøgne Ø, Norge. ABV: 4,5%
Kjøpt hos: Coop Extra, Jevnaker.


"Julestemning. Når duften av jul henger tungt i huset og alle gjøemål er unnagjort. Når julemiddagen står i ovenen og julefreden sakte siger inn. Når dagslyset sakte svinner og stearinlysene tennes. Når julens forventninger stiger i store og små sinn. Da er alt lagt til rette for Julekveld. Julekveld er upasteurisert og ufiltrert øl. Serveres til julens mat ved 10°C."


Men i svarte! Dette falt ikke i smak. Syrlig bismak som  henger lenge igjen i munnen. Skal det være sånn eller det noe feil? Jeg rater foreløpig ikke dette ølet før jeg har kommet til bunns i problemet, men jeg skal ikke plage min kontakt hos Nøgne Ø midt i høytiden så  vi kommer tilbake til saken.... stay tuned....


Abba - Happy New Year. Et av mine absolutte favorittband så kan folk se så skjevt på meg som de bare vil, men det er ikke tvil om at dette var folk som kunne både lage og fremføre fengende popmusikk på en alldeles enestående måte. Selv om dette er en nokså svulstig låt skal det sies at det hersket mye humor rundt innspillingen av låta som hadde arbeidstittelen:
"Daddy Don't Get Drunk on Christmas Day".

2 kommentarer:

  1. Har smakt det ved to anledninger.. Med ca 2 - 3 uker i mellom. Første gang smakte det søtt og godt, slik som jeg tenker det skal smake. Andre gang smakte det syrlig. Og det er 2 uker siden. Tipper en infeksjon av brett/lacto..

    SvarSlett
  2. Har smakt det ved to anledninger.. Med ca 2 - 3 uker i mellom. Første gang smakte det søtt og godt, slik som jeg tenker det skal smake. Andre gang smakte det syrlig. Og det er 2 uker siden. Tipper en infeksjon av brett/lacto..

    SvarSlett