søndag 6. desember 2015

White Christmas. 6 Desember

Carlsberg, Danmark. ABV: 4,6%

Kjøpt hos: Meny Osloveien, Hønefoss.

"Et friskt og annerledes juleøl, med høy fruktighet og reltivt lav bitterhet. Lett preg av julekrydder fra appelsinskall og nellikspiker. Velegnet til: Som aperitif eller til julens lettere retter av fisk/kalkun."


Litt for syrlig etter min smak. Ølet mangler litt av det søtlige som ofte preger hveteøl. Et noe uvanlig juleøl, men mangfold i ølverdenen er alltid trivelig selv om jeg ikke umiddelbart kan komme på noen slags form for julemat eller -aktivitet som dette ølet ville passet til. Tankene går faktisk mot hvitvin, og det er jo tydeligvis dit produsenten også har ønsket seg med anbefalinger til fisk og kalkun. I min verden har hvitvin like mye med julefeiring å gjøre som Sharialoven og nudiststrender. Kort sagt:
-dette ølet blir nok ingen julefavoritt med det første. 12.


Carola - Nu Tändas Tusen Juleljus. Jada jada! Jeg vet dette er langt over streken hos enkelte, men min "guilty pleasure" er nok Carola. Jeg har en annen kompis (nevner ikke navn) som også har Carola-Jul-Fetisj, og vi møtes i smug på krypterte nettforum der vi diskuterer Gloria, Runar Søgaard og Livets Ord til krampa tar oss. Si hva dere vil, men jeg misunner svenskene Carola.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar