søndag 22. desember 2013

Staut Jul. 22 Desember

Staut Jul.

Valdres Gardsbryggeri, Norge. ABV: 4,7%

Tilgjengelighet: Valdres en dag i året.

"Dette er et overgjæra øl, som er brygga på malt, humle og friskt fjellvatn. For å gjera smaksopplevinga fullkomen tilrår vi ein drikketemperatur på 6-8 Gr. C."


Staut Jul blir lansert og utsolgt på en og samme dag. Takk og lov så har jeg jeg en kone med slekt på Skrautvål så fetter Håvar ble utsendt for å stå og rive i døra på den lokale super'n lanseringsdagen. Ølet ble deretter sendt på Valdresekspressen godt bevoktet av Tante Turid før det nådde sin endelige destinasjon hos Solbukken. En varm takk til alle involverte.


Ølet har så absolutt en duft av jul, det er lettdrikkelig og matcher nok de fleste matrettene som skal inntas den neste uka. Men det er jo på designfronten Valdres Gardsbryggeri virkelig utmerker seg. Dette er så absolutt den lekreste flaska i Norsk øl-flora, og dersom jeg noen gang skulle fått besøk fra utlandet så er det ikke tvil om hvilket øl jeg ville presentert. 21.


Annie Lennox - The First Noel. Jeg har alltid hatt sansen for Annie Lennox og begeistringen var stor når hun slapp denne juleskiva i 2010. Nok et eksempel på at veldig mange av de som var store på det "latterlige" 80-tallet fremdeles har mye å fare med.

UKE 51, 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar