onsdag 18. desember 2013

Santa's Swallie. 18 Desember

Santa's Swallie.

Inveralmond, Skottland. ABV: 4,3%

Tilgjengelighet: Velassorterte dagligvarebutikker.

"Swallie is the Scots term for a drink. Santa's Swallie is a dark , copper - coloured Christmas beer brewed With hints of seasonal nutmeg and cinnamon and kettle-hopped With Fuggles."


Skotsk øl i kalenderen i dag. Jeg er ganske begeistret for gamle "Caledonia" som har beriket oss både med kilt, whisky, Alex Ferguson, Frank MacPherson og "deep-fried Mars-bar". Jeg har til og med vært der borte ettpar ganger, og skotten er så absolutt en pratsom og gjestfri type. I hvert fall på pub, og så lenge du holder med det "riktige" laget. Over til ølet. Selv om Skottland og skotter er svært så lett å like, blir ikke dette ølet stort mer enn en parentes i den store helheten. Lett, lyst og leskende, men lite særpreg og lite julesmak. 16.


Vi Tenner Våre Lykter. Ingen samling av julemusikk er komplett uten et bidrag fra "Skomakergata". Rent personlig syns jeg "Snålt Lite Såledyr" er den fineste sangen fra serien, men "Vi Tenner Våre Lykter" var vel kanskje den sangen som sto sterkest igjen i etterkant av serien, her ved Katzenjammer. Jeg så forresten "Skomakergata" opp igjen i fjor.....jeg skulle latt være....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar