lørdag 14. desember 2013

Secret Santa. 14 Desember

Secret Santa

Amager Bryghus, Danmark. ABV: 10,5%

Tilgjengelighet: Utlandet (det store).

"Ved juletid er det helt i orden at være hemmelighedsfuld og overraske hinanden. Og Amager Bryghus er ingen undtagelse, da vi gerne vil glæde jer. Gennem det seneste år har vi derfor holdt skjult, at vi har lagret en unik øl af quadrupel-typen i vores kælder. Vi har lagret den på egetræ og grannåle, og smagen går i den sødlige retning, mens næsen får tankerne hen på moden frugt, eg, slik og marcipan.
I samarbejde med vores hjælpenisser har vi dermed brygget det eksklusive bryg, du har her i hånden, og som er så julet, at selv Julemanden kun drikker den på de allerhelligste dage. Secret Santa er fyldt med de allerbedste råvarer. Der er ikke mange flasker Secret Santa, en øl så hemmelig, at den knapt nok eksisterer – så det var ikke med hjælpenissernes gode vilje, at vi fik lov til at udgive den. Flå den derfor ned af hylderne, hvis du skulle være så heldig at finde den. Du vil ikke blive skuffet, men måske en lille smule bimmelim, idet den holder hele 10,5% alkohol.


Andre gangen jeg drikker dette egenimporterte ølet i år, sist var det som finale på juleøl part I og da endte vi opp på 20 etter en del om og men...I dag har jeg ikke varmet opp med 15 andre juleøl og har dermed et noe mer edrulig utgangspunkt. Jeg synes fremdeles at 20 er en grei karakter. Ølet er så absolutt godt, men med såpass mange lovnader på etiketten lover det mer enn det holder. 20.


Gene Simmons - When You Wish Upon A Star. Selv om denne versjonen ikke kan måle seg med orginalen der Timmy Gresshoppe/Cliff Edwards synger synes jeg likevel det er en smakfull versjon. Det var vel en del Kiss.fantikere som ble en smule sjokkert når "The Demon", "The God of Thunder", Gene Simmons kom med sin tolkning av Disney-klassikeren i 1978.

2 kommentarer:

  1. Heisann,

    Flott anmeldelse! Jeg bare lurer; hvor får du "egenimportert" øl? Jeg klarer ikke å finne noen steder som sender til Norge!

    Mvh, Max Stirner

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Max, her er noen som sender til Norge: http://www.demolenbeershop.com/ , http://www.belgianshop.com/ , http://www.brewdog.com/ , http://www.beermerchants.com/

      Slett