mandag 28. oktober 2013

Vap Draft

Vap P. Kougios, Hellas. ABV: Ukjent, vil anslå i underkant av 4%.

Tilgjengelighet: Diverse hotellkompleks på Rhodos.

Ukens øl for uke 43 har helt gått i glemmeboka for meg da jeg denne uka kun har holdt fokus på total avslapning ved bassengkanten. Et lengre innlegg om Hellas-ferien kommer senere, men her er i hvert fall en kortfattet anmeldelse av ølet jeg drakk oftetst på turen, nemlig Vap fatøl.
Vap produsert på Rhodos, og er vel utelukkende designet for hotellanlegg med all-inclusive. Vap bryggeriet produserer også den noe mer kjente (!) Zythos Vap som man kan finne i butikkene i Hellas. Moro uansett at det er mulig å få tak i lokalproduserte varer selv midt i masseturismen.
Fruen nyter en velfortjent Vap.
Vap er et friskt, men samtidig fyldig pilsnerøl. I motsetning til ettpar andre all-inclusive øl jeg har smakt er dette faktisk meget bra. Jeg vil påstå at dette er et langt bedre syden-øl enn f.eks dens langt mer kjente landsmann Mythos. Igjen kan jeg være preget av situasjonen, men slike utenforliggende faktorer har vi lagt på vektskålen i tidligere tilfeller, så hvorfor ikke også nå....19

 

UKE 43, 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar