torsdag 17. oktober 2013

God Jul!

Grans Bryggeri, Norge. ABV:4,7%

Tilgjengelighet: Rema 1000 og Bunnpris.

"Det er de som hevder at folk satt julegrana på gulvet lenge før vi satt Grans Julebrygg på bordet. Dem om det. Det alle er enige om er likevel dette: jula handler om tradisjoner. Vår tradisjon er å brygge øl. Mørkt, skummende, fyldig og ekstra smaksrikt. Den perfekte følgesvenn til all mat som hører julen til, eller alene, når sjelen trenger fri fra julestria. Gledelig jul fra Grans!

Årets første! Jeg har ikke tenkt å starte noen debatt rundt hvor tidlig julevarene kommer i butikken osv, personlig synes jeg det er greit å kose seg med litt julevarer nå, for når den virkelige julen banker på, ja da er vi som er ansatt i dagligvarehandelen egentlig dritlei. I tillegg er dette forbrukerstyrt, dersom ingen hadde kjøpt julevarer i midten av oktober hadde ikke produsentene pøst de ut så tidlig osv...Kort oppsummert: Vil du ikke ha julevarer før jul? Ikke kjøp.... (denne regelen fungerer forsåvidt helt uavhengig av når julevarer blir lansert i butikk.)

Men jeg vil ha! Og jeg vil ha det nå!

Alt ligger til rette....
Dette ble førjulshygge med en viss bismak.....jeg har tidligere anmeldt dette ølet (her) og gitt det en åtter....ølet har en lett bismak av huggorm, og duften bringer tilbake minnene fra min siviltjeneste der jeg daglig frekventerte vasne parkdresser og lune cherrox. Hele brygget domineres totalt av en "gjærdunst" som jeg assosierer med min barndoms utålmodige prøvesmaking på tomtebrygget i dagene rett etter flasketappingen. Jeg prøver å være veldig forsiktig når det gjelder å fordømme øl, men dette er det bare å styre unna. Kjøp hva som helst annet!
 

UKE 42, 2013






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar