lørdag 16. november 2013

Petra Beer

General Investment Company, Jordan. ABV: 8%

Tilgjengelighet: Sporadisk i Jordan, evt Steinar Berggren's ølimport.

"The taste of the rosy city"


Jeg er Manchester United supporter. Det betyr at jeg har et aldri så lite horn i siden til alle andre fotballsupportere som IKKE holde med denne fotballklubben. Men av alle mulige supportere av andre klubber jeg har møtt opp igjennom årene, så peker faktisk Arsenal-supporterne seg ut som de minst usympatiske. Flere av mine venner holder med Gunners, faktisk så er jeg til og med gift med ei som gjør det....og når en Arsenal-fan er såpass kompis at han kjøper med øl til meg fra Jordan, da kan man ikke annet enn konkludere med at det er et likandes folkeslag. Vi får satse på at de ender blant topp 4.


Petra er overraskende mørk (men det er vel ofte damer fra Jordan...). Jeg så i utganspunktet for meg en slags syden-pils her men der tok jeg feil gitt! Ølet har en klar dragning mot Barley Wine uten et altfor utpreget alkostikk. Her kan man fort gå på en kjempesmell i solsteiken i Midtøsten vil jeg tro. Et overraskende godt velbalansert øl. 21.

PS. Tusen takk, Steinar!

 

UKE 46, 2013.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar