søndag 28. juli 2013

Butchers Choice

Stronzo Brewing Co. Danmark. ABV: 7,5%

Tilgjengelighet: Danmark.

"Vi kender det alle sammen. Man står i baren og skal til at foretage aftenens sværeste valg – humle eller malt? Det har vi heldigvis løsningen på: Potent rødt øl med en fyldig maltsmag og en solid dosis amerikansk humle. Tørhumlet med Tomahawk og Chinook."

"Malty Beer + Hoppy Beer = Awesome Beer."

Når man jobber innenfor mitt fag kan man ikke akkurat overse ei flaske med det klingende navnet "Butchers Choice". I mitt tilfelle følte jeg i hvert fall ikke at jeg hadde noe valg når jeg sto sammen med Eli og Jimmy på Eurospar i Fredrikshavn i vinter. Min erfaring med Stronzo fra tidligere er forholdsvis god, men jeg synes de "safer" en del og at ølet deres fra tid til annen kan være litt upersonlig og kjedelig. Men for all del, velbalansert og som skapt for det kommersielle markedet. Et kjapt nettsøk avslørte også at Stronzo ikke brygger dette ølet lenger, så det er en aldri så liten raritet som her skal i ilden med andre ord.

Flott skum og farge, veldig lite lukt. Smaksmessig var det som forventet, noe kjedelig og relativt mainstream. Et totalt fravær av alkostikk da, selv om ølet målte 7,5% og det er ofte et tegn på godt håndverk. For min egen del blir dette nok et øl i mengden, men med et kult navn og en kul etikett. Stronzo holder for øvrig til i Kødbyen i København, så det er vel noe av grunnen til at de har laget et øl med dette navnet. Ikke denne slakterens valg ihverfall. 14.

UKE 30, 2013.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar