mandag 29. september 2014

Franziskaner Hefe Weissbier

Spaten-Franziskaner-Braü, Tyskland. ABV: 5%

Kjøpt hos: Kom i posten.....

"From Munich since 1363. Münchener Bier ist eine geschützte geographische Angabe."

Ringnes har i stedet for å sette opp millionanlegg for å produsere spesialøl gått rett til kilden og importert noen velkjente merker til Norge. Et av disse er merkene er Franziskaner, en velkjent og velrennomert hveteøl-produsent fra München med hundrevis av år med erfaring. Både Hefe og Dunkel Weissbier er nå å finne i polhyllene.

Men hvorfor er det ikke noe glass på bildet? *
Første gang jeg drakk dette ølet begynner å bli noen år siden. Jeg var ikke begeistret for hveteøl på den tiden samtidig som jeg var sterkt redusert og befant meg i København på et av Nyhavns mange vannhull der vi skulle drikke litt frokost. Nå derimot er jeg pigg, hjemme på Elmers og blitt svært så glad i hveteøl, men dette ølet blir aldri noe mer enn "veldig standard". Fort drukket og fort glemt. 16.

*fordi det er tomt!

UKE 40, 2014

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar