søndag 8. juni 2014

Skjærgårdspils

Ringnes Bryggerier, Norge. ABV: 4,6%

Tilgjengelighet: God.

"Ta meg med. Til solen som varmer, til svaberg og måkeskrik. Til havet som frister og venner som venter. Sommeren er endelig her! Ringnes Skjærgårdspils er et lyst og forfriskende sommerøl, brygget spesielt for varme sommerkvelder."

Jeg har i det siste fått tilbakemeldinger fra leserne av bloggen om at jeg til tider anmelder litt "lite tilgjengelig" øl....det kan så absolutt være noe i det, og jeg skal derfor bruke noen uker fremover nå der jeg vil fokusere på mer "mainstream" øl man kan få tak i stort sett over alt. Siden vi befinner oss i Juni tenkte jeg å hovedsakelig anmelde sommerøl utover sommeren, jeg er ikke noen stor fan av akkurat denne sjangeren men jeg skal forsøke å være nøytral og objektiv som bare jeg kan være (jadda...).

La meg i tillegg slå fast at dette ikke er slutten på å lese om bokk-øl fra Bulgaria og mikro-brygg fra Tenerife. Solbukkens ølblogg har plass til alle. Et rungende ja til et fargerikt øl-felleskap!


Skjærgårdspilsen til Ringnes har vært på markedet i mange år nå, for undertegnede er Ringnes Skjærgårdspils synonymt med sommerjobb på Tyristrand S-Marked, ei melkekjøle full av iskald øl, Snabeltur på fjorden, Steinar Solsvik og Børre Larsen. Ølet har en noe mer markant maltfylde enn den gjennomsnittlige sommerølen. Brukervennlig, bøttbar og ikke helt blottet for personlighet. 17.

UKE 23, 2014

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar