lørdag 27. april 2013

Grillstarter

Skagen Bryghus, Danmark. ABV: 4,8%

Tilgjengelighet: Eurospar, Fredrikshavn.

"Find kullene frem, tænd grillstarteren, knap en læskende Skagen Bryghus "Grillstarter" op, og nyd den i solen. Øl fra Skagen Bryghus er brygget med omhu og bør skænkes med kærlighed".

Preparering innendørs grunnet naboens ublu
omgang med motorsag....
Har ventet en stund på muligheten til å teste denne... Årets første grillings er jo alltid et høydepunkt, og ølet som blir inntatt til begivenheten pleier uansett å smake brukbart i og med at det er generell god stemning. Nå har altså dagen kommet, og det meste ligger til rette for vellykket gjennomføring. Litt småkaldt vel og merke, men vi befinner oss tross alt nærmest midtvinters i Norge (27 April..), så såpass bør vi tåle!

Snøen var i hvert fall borte...
En aldri så liten nedtur sniker seg innpå meg her merker jeg.... Hva er det med danskene og sesongøl? Til jul kommer de med hveteøl og alle slags lyse og lette typer, og til grillsesongen kommer de med det her!? En red/amber ale som absolutt ikke er dårlig (jeg skjenket den sågar med kjærlighet), men til grillmat fungerer den ikke i det hele tatt. Ølet er forholdsvist tungt tross den lave alkoprosenten, og den innehar en ekstrem sødme. Hos meg falt denne totalt igjennom og jeg anbefaler heller Ringnes Skjærgårdspils til grillmat fremfor dette, men grillsesongen er fremdeles bare i startgropa ennå. 13.

UKE 17, 2013


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar