søndag 10. februar 2013

Evil Twin Bikini Beer

Lervig Aktiebryggeri, Norge. ABV:2,7%

"Lets be frank - this is a sissy beer. 2,7% alcohol, attractively light bodied and annoyingly well balanced hops. Put on your best bikini and enjoy this very very drinkable beer in the sun, at this summer's festivals or even better use it to slowly seduce your ragging friend with anxiety for craft beer."

Jeppe Bjergsø, broren til ikke ukjente Mikkel Bjergsø (Mikkeller) er hjernen bak Evil Twin Brewing og han står ikke tilbake for broren hverken når det gjelder kreativitet eller håndverksbrygging. Ølet er gjestebrygget hos Lervig i Stavanger, men jeg sorterer det likevel under Danmark siden Evil Twin er dansk.

Denne flaska ble jeg anbefalt på Ølhandleriet, Mathallen av en svært entusiastisk ekspeditør. Må innrømme at jeg virkelig hadde tvilen når jeg så ABV'en på denne, men vi lot oss friste likevel.


Ikke hadde jeg på meg bikini og ikke var det sommer men likevel, her ble jeg virkelig tatt på senga! At et øl med så lav alkoholstyrke kan smake så mye synes jeg er helt fullstendig utrolig! Dette ølet har et smaksbilde som feier industripilsen fullstendig av banen. Jeg synes det er vanskelig å beskrive dette på blog, så her er budskapet bare KJØP, KJØP, KJØP!  23

UKE 6, 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar