torsdag 10. september 2015

Aprikos

Austmann, Norge. ABV: 6%

Kjøpt hos: Vinmonopolet.

"Aprikos er et amerikansk hveteøl, brygget med flere typer hvetemalt for en behagelig og frisk smaksprofil. Etter primærgjæring tilsetter vi aprikos-pure, dette tilfører ølet et fruktig og friskt preg av aprikos både i aroma og smak."


Hadde gledet meg til denne og nærmest ventet meg en "weisse mit schuss" men der tok jeg feil...(ja, det gjorde jeg gitt..). Et helt greit hveteøl, hvor aprikosen har stukket hen er det ikke greit å si, men den virket totalt fraværende i denne flaska ihvertfall. Nå er ikke jeg noe markedsføringsgeni, men dersom du kaller et øl "aprikos" vil det utelukke en viss kjøpegruppe umiddelbart samtidig som de aprikos-glade vil bli skuffet over at ølet ikke smaker mere....bare en tanke...14.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar