mandag 31. august 2015

Kinn Sommarøl

Kinn Bryggeri, Noreg. ABV: 5,5%
Kjøpt hos: Vinmonopolet.

"Kinn Sommarøl er eit lyst og friskt øl med tydeleg amerikansk humleprofil, men utan å være overhumla. Target, Centenneal og Amarillo er humlevariantane. Ølet har lekre malttonar frå engelsk Maris Otter malt og eit tett skum."


Dette blir det siste sommerølet jeg anmelder i år, og dette er en perfekt avslutning. Fyldig og god APA som passer best når nettene blir lengre.....ølet feiler i mine øyne som et "solskinnsøl". Noe som gjør at dette blir litt vanskelig å anmelde. Ølet er godt som bare rakker'n det, misforstå meg rett, grunnen til min litt lunkne karakter er rett og slett sjangerbetegnelsen. (Noe jeg er kjent for å være litt opphengt i). 17.


UKE 36, 2015

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar