onsdag 16. juli 2014

Grans Utepils

Grans Bryggeri, Norge. ABV: 4,7%

Tilgjengelighet: Rema 1000.

"Heldigvis er livet skrudd sammen sånn at noen ting vi opplever er som om vi opplever dem for første gang - hver gang vi opplever dem. Årets første solstråler som faktisk varmer. Det aller første skuddet på trær som har vært nakne i månedsvis. Lukta av nyslått grass og tennvæske, en lys og myggfri sommernatt. Øyeblikk hvor livet er enkelt og alle sansene får spille på samme lag. Tida for slike øyeblikk er nå. Kom deg ut og nyt dem så ofte du kan."

Når det er såpass mye tekst på boksen/flaska aner jeg automatisk uråd....jeg har ikke noe personlig imot Grans, og Grans Spesial var absolutt ett av mine favorittøl i yngre år. Dessverre synes jeg Grans-ølet har blitt betraktelig dårligere de siste årene. Kan det være min egen smak som har forandret seg så mye? Eller kan det være industrielle endringer? Svaret får vi nok aldri, men vi gir i hvert fall sommerølet med det klingende navnet "Utepils" en sjanse på en fin sommerdag.

Finn 1 feil.....
Hjemme etter en lang dag på jobb, strålende solskinn, iskald boks med Grans utepils....likevel funka det ikke! Dette ølet er rett og slett pyton! Det smaker gammelt øl og lukter "panteautomat". Styr unna! 9.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar